FROST*

(UNITED KINGDOM)

DAY AND AGE

(2021)
LABEL:

INSIDEOUT MUSIC

GENRE:

PROGRESSIVE ROCK

TAGS:
Electro, Technical
"Very (too much?) complex and conceptual, "Day And Age" will have a hard time pleasing everyone despite an excellent first track."
PROGRACER (10.06.2021)  
2/5
(0) opinions (9) comment(s)
Just a few months after the "Others" EP, here comes Jem Godfrey and his Frost* with "modern and intelligent" music. This new album "Day and Age" opens with the voice of a child who invites us to travel as if to show the listener that this is a concept album. Then, 'Day and Age' develops with a number of rhythmic and melodic alternations of the best effect. The trance of the central break and the galloping bridge that precedes it literally carry us away. A masterpiece of the album which will please the amateurs of progressif rock like Yes or Genesis. John Mitchell's voice is, moreover, very close to Peter Gabriel's (which he never stops abusing) and the immersion in Frost's universe is total. Here is a real compo for a most encouraging beginning.

Unfortunately, 'Day and Age' will be the only progressive track worth listening to on this album. 'Terrestrial' is only a long repetition of a melodic theme not at all exciting. 'Waiting For The Lie' and 'The Boy Who Stood Still' are simply devoid of any melody and get entangled in indigestible electro arrangements. Tampered voices, invasive keyboards and repetition of themes to the point of boredom make 'Skywards' and 'Island Life' tracks from which one will retain almost nothing. Only 'Kill The Orchestra' tells an interesting musical story even if the length of certain phases ends up being boring. 

Finally, the very typical voice of Pete' Gab' is the main attraction of an album bogged down in sound effects whose omnipresence struggles to hide a lack of imagination to put into music disordered or unnecessarily complex ideas. Perhaps the work is too technical or conceptual to the point of being completely missed? Everyone will make his own opinion...
- Official website

TRACK LISTING:
01. Day And Age
02. Terrestrial
03. Waiting For The Lie
04. The Boy Who Stood Still
05. Island Life
06. Skywards
07. Kill The Orchestra
08. Repeat To Fade

LINEUP:
Jem Godfrey: Chant / Guitares / Claviers
John Mitchell: Chant / Guitares
Nathan King: Basse
Darby Todd: Batterie / Invité
Jason Isaacs: Invité / Narration
Kaz Rodriguez: Batterie / Invité
Pat Mastelotto: Batterie / Invité
   
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(9) COMMENT(S)    
 
 
TONYB
23/07/2021
  0
@Lolo_the_best59 : la production et le son n'ont jamais fait à eux seuls un album de qualité. C'est un marqueur de tous les albums de Frost, tout comme le fait qu'il y a toujours sur leurs albums 1 ou 2 titres énormes (ce que plusieurs commentateurs ici soulignent) tandis que le reste est de qualité très très moyenne.
PROGRACER
21/07/2021
  0
Depuis deux albums Frost* divise et cet espace en est le reflet. Vous aimez et je comprends. Je n'ai pas tout aimé et j'explique pourquoi je considère que la moitié de l'album est du remplissage.
LOLO_THE_BEST59
20/07/2021
 
829
0
Une critique bien sévère pour un album qui ne manque pas de qualité, au premier rang desquelles une production irréprochable au service d'un son énorme.
S.BELICHA@FREE.FR
25/06/2021
 
1
0
je suis d'accord avec la plupart des avis, votre critique est bien trop sévère. FROST a décidé d'emprunter de nouvelles voies plus faciles d'accès et moins électro, c'est un fait indéniable. Et alors? Le premier et les deux derniers titres justifient à eux seuls l'achat de ce formidable album. Certes on se situe bien loin de Falling Satellites et des Others... mais le génie est toujours là et même si aux premières écoutes leur nouvel opus semble plus 'pauvre', il n'en est rien. Vous devriez revoir votre copie, svp.
H.B
20/06/2021
 
4
1
Critique extrêmement sévère.
Sans rentrer dans les détails, le premier titre et surtout la suite des 2 derniers méritent amplement l'acquisition de cet album.
Ils dégagent une ambiance, une atmosphère qui vous feront apprécier, à sa juste valeur, cet opus au fur et à mesure des écoutes
A noter toutefois, pour les puriste, le "petit" plagiat de Rush (Roll de bones) dans la seconde voix de Kill the Orchestra ...
Bonne dégustation !
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